رفع گرفتگی فاضلاب

رفع گرفتگی لوله فاضلاب

رفع گرفتگی لوله فاضلاب

رفع گرفتگی لوله فاضلاب چگونه انجام می شود؟ زمانی که فاضلاب دچار انسداد شد، چیکار باید کنیم؟ بهترین روش های لوله بازکنی کدامند؟ شما می توانید بدون کمک – یا هزینه یک لوله کش حرفه ای، لوله های خود را در خانه باز کنید. یادگیری چند تکنیک مختلف به شما کمک می کند تا بتوانید حتی سخت ترین زهکش ها را نیز فتح کنید. در این متن به معرفی بهترین روش های رفع گرفتگی فاضلاب خواهیم پرداخت.

1. استفاده از محلول های لوله بازکنی

الف) مخلوط رفع گرفتگی خود را از لوازم خانگی تهیه کنید. استفاده از سرکه، جوش شیرین و آب یک روش موثر و سازگار با محیط زیست برای رفع گرفتگی است. جوش شیرین و آب داغ هر گونه تجمعی را که فاضلاب شما را مسدود می کند شل می کند و واکنش شیمیایی سرکه باعث می شود لجن به سمت زهکشی حرکت کند.

با ریختن یک قابلمه آب جوش در زهکش شروع کنید.

پس از انجام این کار، 1/2 فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید و بگذارید 5 دقیقه بماند.

این کار را با محلولی از 1 فنجان سرکه و 1 فنجان آب بسیار داغ دنبال کنید. بگذارید 10 دقیقه بماند.

یک قابلمه دیگر آب جوش را در زهکشی بریزید تا تفاله‌هایی که با جوش شیرین و سرکه شل شده‌اند، از بین برود

ب) برای رفع گرفتگی لوله های خود، پاک کننده های مایع بخرید. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای رفع گرفتگی فاضلاب، خرید پاک‌کننده تخلیه مایع در فروشگاه محلی شما است. این محلول های شیمیایی اغلب بسیار موثر هستند، اما گاهی اوقات در صورت قدیمی بودن یا فرسودگی لوله ها می توانند باعث آسیب به لوله ها شوند.
پاک کننده های رایج تخلیه مایع عبارتند از Drano، Liquid Plumr و Rid-X.
دستورالعمل این محصولات روی بطری درج خواهد شد، اما معمولاً از یک بطری کامل برای باز کردن انسداد متوقف شده استفاده می‌کنید. محلول شیمیایی باید مدتی در جای خود بماند، اما حتما قبل از حمام یا دوش گرفتن آن را با آب داغ بشویید.

مطلب پیشنهادی: لوله بازکنی در شرق تهران

پ) برای تمیز کردن لوله های فاضلاب از محلول پودری استفاده کنید. برخی افراد ترجیح می دهند از پاک کننده های پودری به جای پاک کننده های مایع استفاده کنند، زیرا خورندگی کمتری روی لوله ها دارند. بیشتر این پودرها حاوی ماده شیمیایی سدیم هیدروکسید هستند که به سرعت برای باز کردن زهکشی ها عمل می کند. از آنجایی که این محصول به سرعت کار می کند، برای موثر بودن نیازی به ماندن طولانی مدت در زهکشی مسدود نیست.
پاک کننده های پودری محبوب Thrift و Drain Care هستند.
هنگام استفاده از این محصولات، قبل از ریختن پودر در فاضلاب، اجازه دهید آب داغ به مدت 1-2 دقیقه عبور کند. تقریباً از 2 فنجان پودر (بسته به اندازه زهکشی کم و بیش) استفاده کنید و بگذارید پودر به مدت 2 دقیقه بماند و سپس با آب داغ بشویید.

مطلب پیشنهادی: لوله بازکنی در غرب تهران

ت) هنگام استفاده از مواد شیمیایی مراقب باشید. مواد شیمیایی با حل کردن کف، مو و کثیفی که باعث مسدود شدن زهکشی ها و لوله های فاضلاب می شود، عمل می کنند. به همین دلیل، این محصولات شیمیایی معمولاً بسیار خورنده هستند و ممکن است برای لوله های قدیمی مضر باشند. هنگام استفاده از این محصولات بسیار احتیاط کنید، زیرا گاهی اوقات می توانند باعث آسیب به پوست شما شوند.
برای احتیاط بیشتر، این محصولات را فقط در حین پوشیدن دستکش لاستیکی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: لوله بازکنی در جنوب تهران 

لوله بازکنی شبانه روزی در تهران

2. استفاده از ابزارهایی برای رفع گرفتگی فاضلاب

الف) از پیستون استفاده کنید. استفاده از پیستون یک راه عالی برای پاک کردن گرفتگی فاضلاب است – از وان حمام، توالت و سینک. پیستون ها شامل یک دسته بلند و مستقیم با مکانیزم انعطاف پذیر از نوع فنجان لاستیکی است که در پایین متصل شده است. بخش لاستیکی به عنوان یک فنجان مکنده عمل می کند تا هرگونه انسداد را از بین ببرد و هوا و آب را مجبور به جریان در لوله ها کند.
اگر آب ایستاده از قبل در وان / سینک شما وجود ندارد، 2 تا 3 اینچ آب اضافه کنید. همانطور که از پیستون خود استفاده می کنید، آب به بیرون راندن هر چیزی که مانع لوله می شود کمک می کند.
هر زهکشی نزدیک را قبل از شروع به شیرجه زدن با پارچه یا دوشاخه ببندید تا فشار بیشتری وارد شود.
فنجان پیستون را روی سوراخ تخلیه قرار دهید و دسته پیستون را مرتباً بالا و پایین کنید. اگر لوله های شما هنوز به آرامی تخلیه می شوند، این روند را چند بار تکرار کنید. بعد از اینکه گرفتگی لوله را پاک کردید، آب را اجرا کنید تا بقایای انسداد را بشویید.
اگر اخیراً مواد شیمیایی را در زهکشی مسدود شده ریخته‌اید، مراقب استفاده از پیستون باشید. استفاده از پیستون می تواند باعث پاشیدن مواد شیمیایی و نفوذ آن به پوست شما شود.

مطلب پیشنهادی: سریع ترین لوله بازکنی

ب) از مار تخلیه استفاده کنید. اگر پیستون شما انسداد را برطرف نمی کند، سعی کنید از یک مار تخلیه استفاده کنید. مار تخلیه یک قطعه فولادی بلند و انعطاف‌پذیر است که به دسته‌ای متصل می‌شود و برای از بین بردن تجمعی که لوله‌ها را مسدود می‌کند استفاده می‌شود. قطعه ای به نام مارپیچ در انتهای جلوی مار تخلیه قرار دارد، این قطعه معمولاً به شکل مارپیچ است. آنها را می توان در اکثر فروشگاه های سخت افزار خریداری کرد.
مار را در زهکشی تغذیه کنید، ابتدا مارپیچ را به پایان برسانید. همانطور که مار تخلیه را وارد می کنید، آن را به اطراف بچرخانید تا بتواند به راحتی از لوله عبور کند. هنگامی که مار تخلیه را وارد کردید، به آرامی شروع به بیرون کشیدن آن کنید. این تکنیک باید بتواند زباله هایی را که باعث گرفتگی می شوند، از بین ببرد. ممکن است مجبور شوید این کار را چند بار تکرار کنید تا تضمین کنید که لوله‌های شما بدون انسداد هستند.

پ) از یک آویز سیمی مار تخلیه خود را بسازید. اگر یک لوله کش یا مار تخلیه در خانه ندارید، این یک روش عالی برای استفاده است. تقریباً هر کسی می تواند یک رخت آویز سیمی را در جایی در کمد خود پیدا کند، و این تنها چیزی است که برای ساختن مار زهکشی خودتان نیاز دارید. ممکن است بخواهید آویز سیمی را با چسب بپیچید تا توالت شما را خراش ندهد.

یک رخت آویز سیمی را با بازکردن انتهای حلقه سیم از اطراف قسمت قلاب آویز جدا کنید. اگر سیم بسیار سفت است، به جای دستان خود از انبردست برای باز کردن سیم استفاده کنید. آویز را تا حد امکان صاف کنید و در صورت نیاز به کمک از انبردست استفاده کنید.

1/4 اینچ از یک سر چوب لباسی خود را روی خودش تا کنید تا یک قلاب کوچک ایجاد کنید. از انبردست خود برای تا زدن و فشار دادن قلاب در جای خود استفاده کنید.

به آرامی انتهای قلاب مار خانگی را داخل لوله فشار دهید و مار را در حین حرکت به سمت پایین بچرخانید. هنگامی که آن را تا انتها وارد کردید، به آرامی مار را بیرون بکشید. این کار را تا زمانی که گرفتگی پاک شود تکرار کنید.

آب داغ را اجرا کنید تا بقایای گرفتگی را بشویید.

ت) سعی کنید از یک بلستر تخلیه فشار بالا استفاده کنید. بلسترهای تخلیه فشار بالا دستگاه هایی هستند که هوا را به داخل زهکشی منفجر می کنند تا مسدود شود. برای استفاده از یکی، انتهای آن را روی زهکشی مسدود شده قرار دهید و دستگاه را چندین بار پمپ کنید تا یک انفجار هوا آزاد شود.
می توانید یک بلستر تخلیه فشار بالا را به صورت آنلاین یا در مرکز بهبود خانه محلی خود پیدا کنید.

لوله بازکنی فوری در تهران

3. تمیز کردن و رفع گرفتگی لوله فاضلاب

الف) محل انسداد را پیدا کنید. آیا داخل خروجی لوله زباله از وان حمام، توالت یا شاید در سینک آشپزخانه است؟ فاضلاب مسدود شده احتمالاً نتیجه تجمع کف صابون، مو، روغن یا زباله های آشپزخانه است. P-trap (گاهی اوقات به نام تله U-bend نامیده می شود) بخشی از لوله است که باید جدا شود و تمیز شود.

ب) تله P لوله خود را جدا کنید. تله های P (تله های U-bend) در زیر سوراخ پلاگین سینک ها و حمام ها یافت می شوند و در مخزن توالت ها یافت می شوند. این لوله فاضلاب ، زباله ها را به دام می اندازد، از ایجاد گرفتگی های عمیق در سیستم لوله کشی شما جلوگیری می کند و از ورود گازها و بوهای بد به خانه شما جلوگیری می کند.

یک سطل یا کاسه بزرگ را زیر تله P قرار دهید تا هنگام بازکردن لوله، آب اضافی را بگیرد.

برای برداشتن تله P، از آچار برای باز کردن درپوش های نگهدارنده استفاده کنید. زباله را آزاد کنید و آب و زباله ها را بیرون بریزید.

سپس، تله P را با آب گرم بشویید تا بقایای باقیمانده از بین برود.

سپس می توانید از سیم یا مار تخلیه برای بیرون راندن هر گونه زباله ای که مانع لوله واقعی می شود استفاده کنید.

لوله را عوض کنید و درپوش ها را در جای خود بپیچید.

پ) لوله های فاضلاب خود را تمیز نگه دارید. پیشگیری بر درمان ارجح است، بنابراین مراقب لوله های خود باشید تا از گرفتگی آنها جلوگیری کنید. اگر سعی کنید هر 1 تا 2 هفته یکبار فاضلاب خود را تمیز کنید، احتمال ایجاد گرفتگی در آنها کمتر خواهد بود.

صافی ها را در تمام زهکشی های خود قرار دهید. این مواد از ورود زباله ها (مانند مو، غذا و غیره) به لوله های زباله جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از تجمع لجن، هر چند هفته یک بار یک پاک کننده تخلیه را در لوله های خود قرار دهید.

پس از استفاده، آب داغ را از طریق زباله های خود عبور دهید تا زباله های اضافی را بشویید.

ارزان ترین لوله بازکنی
برچسب ها: بدون برچسب

10 پاسخ

یک دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل منتشر نمیشود